maandag 4 april 2011

Muis weer mooi in zijn vacht

Het was vandaag een enerverende dag voor Muis. Hij is vandaag mee geweest naar de praktijkdag kattentrimmen bij Martin Gaus. Muis heeft namelijk altijd al een vreemde vacht gehad vandaar dat hij ook inmiddels een 'jeweetwel' kater is :-). Maar hierdoor ben ik wel op zoek gegaan naar informatie over hoe ik hem het beste kan kammen en borstelen en zo ben ik terecht gekomen bij de workshop kattentrimmen.

De workshop wordt gegeven door Danielle Hesseling (honden- en kattentrimster) en Sonja van Leeuwen (honden- en kattengedragstherapeute) en bestaat uit twee delen: een theoriedag en een praktijkdag. Twee weken geleden was de theorie maar vandaag was D-day: de praktijkdag, dus daar gingen Muis en ik.

Ik kan niet anders zeggen dat het super leerzaam was, maar ook heftig :-). Muis vond het allemaal helemaal niet leuk en hoezo zijn Ragdolls zulke aardige, lieve katten.....................iedereen die Muis vandaag gezien heeft denkt wel drie keer na voordat zij een Ragdoll aanschaft. Ik moest in ieder geval vandaag herhaaldelijk eraan denken dat Muis zo'n enorme wilskracht heeft. Deze heeft ervoor gezorgd dat hij het overleefd heeft als kitten, maar vandaag was ik er wat minder blij mee.

Maar het is gelukt!!! En aan het einde van zijn trimbeurt was hij zowaar rustig op de tafel. Danielle, ontzettend bedankt voor je hulp en advies!!! Zonder jou was het zeker niet zo goed gelukt.

Inmiddels zijn wij weer thuis, heeft hij weer gezelschap van zijn broer en een bordje lekker eten gehad..........met ander woorden het leven is weer goed. En ziet hij er niet mooi uit??

Ik heb voldoende geleerd om ook de andere katten onder handen te nemen en om Muis 'in shape' te houden! Kortom, een mooie dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten